NOWOŚĆ !!! ROWERY WOOM EXPLORE 4 5 6 JUŻ DOSTĘPNE W SKLEPIE STACJONARNYM !!!
UWAGA !!! WLECIAŁY PROMOCJE NA WYBRANE MODELE ROWERÓW NAWET DO 30% ZAPRASZAMY
KoszykKonto
Tu jesteśmy
Nie znaleziono produktów
Wyszukiwanie zaawansowane

Przerzutki tylne do rowerów - jak wybrać?

Przerzutka tylna to ważny element układu napędowego roweru, który przesuwa łańcuch od zębatki do zębatki w kasecie zainstalowanej w kole napędowym. Dzięki niej rowerzysta może cieszyć się komfortową jazdą w zróżnicowanym terenie, m.in. na stromych podjazdach, a także w piachu lub błocie. Niestety, uszkodzenie tylnej przerzutki jest jedną z najczęstszych awarii, jakie mogą nam się przytrafić podczas eksploatacji roweru. Jak dobrać tylną przerzutkę, by napęd pracował bez zarzutu? Czym kierować się podczas zakupu tylnej przerzutki do różnych typów rowerów?
 

Jak wybrać przerzutki tylne do roweru?

Przerzutka tylna składa się z korpusu oraz tzw. wózka, który często określany jest również jako prowadnica lub wodzik. Oba te elementy ściśle ze sobą współpracują – sprężyna znajdująca się w korpusie wprawia w ruch wózek, który przesuwa się nad kolejnymi zębatkami i kieruje łańcuch na odpowiednie przełożenie. Warto przy tym pamiętać, że wózki mają różne długości, w zależności od kasety zamontowanej w danym rowerze. Co więcej, zdarza się, że niektóre przerzutki tylne nie są w stanie obsługiwać kaset, które nie są dostosowane do dużej liczby zębatek.

Jak wybrać przerzutki tylne do roweru? Na początek dobrze jest zwrócić uwagę na jej przeznaczenie. Niektóre przerzutki pasują do rowerów szosowych i górskich, inne natomiast do rowerów miejskich i turystycznych. Czasami możemy spotkać się również z bardziej uniwersalnymi grupami osprzętu rowerowego, które sprawdzą się zarówno  w rowerach MTB, jak i miejskich, np. seria Shimano Alivio oraz Acera. Kolejną istotną kwestią podczas wyboru przerzutki tylnej jest prawidłowe dopasowanie jej do liczby zębatek i zębów, które posiada kaseta. Co ważne, powinna być ona również dobrana do manetki (lub klamkomanetki) na kierownicy.
 

Jaka przerzutka tylna 8- i 9-rzędowa będzie najlepsza?

W przypadku napędów 8-rzędowych bardzo dobrym wyborem będzie przerzutka tylna Shimano Claris, która jest uniwersalna (pasuje do rowerów szosowych i turystycznych), a przy tym można ją obsługiwać za pomocą różnego rodzaju dźwigni. Jaka przerzutka tylna 9-rzędowa będzie natomiast pasować do Twojego jednośladu? My polecamy przerzutkę Shimano Sora, w której zmieniarka jest obsługiwana za pomocą manetki lub klamkomanetki. Do wyboru mamy wersję z krótkim wózkiem, która współpracuje z maksymalną zębatką kasety na poziomie 32T lub z długim wózkiem, który pasuje do zębatek 34T.
 

Tylne przerzutki szosowe

W ofercie Shimano znajdziemy aż 7 grup osprzętu, które polecane są do rowerów szosowych. Na ich tle najlepiej prezentują się tylne przerzutki szosowe Dura Ace o niskiej masie i niezrównanej precyzji. Bardzo dobrym wyborem są także przerzutki tylne szosowe Shimano z serii 105 z 11-rzędami, dzięki czemu zapewniają szeroki zakres przełożeń.
 

Tylne przerzutki do MTB

Wśród polecanych przez nas tylnych przerzutek do MTB znaleźć można m.in. model Shimano Zee RD-M640, który doskonale sprawdza się w przypadku doświadczonych zawodników jeżdżących często i intensywnie. Korzystnym cenowo wyborem są także tylne przerzutki do MTB Shimano Deore XT RD-M8000.

Polecane marki

ACCENTCATEYECONTINENTALDALBELLODARTMOORFINISH LINEKNOGKRYPTONITELANGELAZERLOOKMAXXISMERIDANORTHWAVEPOCPRORESTRAPROSSIGNOLROWERY GIANTROWERY LIVscootandrideSHIMANOSIDASSIS Science in SportSR SUNTOURTHERM-ICTREZADOVOLKLWOOM
Masz pytania?Skontaktuj się z nami

AGA-SPORT czeka aby dobrać dla Ciebie produkty z naszej oferty. Jesteśmy w kontakcie pon-pt od 11.00 do 19:00, sob od 10:00 do 15:00. Kliknij w poniższy przycisk, aby wybrać dogodny sposób komunikacji, napisz do nas lub zadzwoń.