NOWOŚĆ !!! ROWERY WOOM EXPLORE 4 5 6 JUŻ DOSTĘPNE W SKLEPIE STACJONARNYM !!!
UWAGA !!! WLECIAŁY PROMOCJE NA WYBRANE MODELE ROWERÓW NAWET DO 30% ZAPRASZAMY
KoszykKonto
Tu jesteśmy
Nie znaleziono produktów
Wyszukiwanie zaawansowane

PRZERZUTKI TYŁ

Sprawnie działające przerzutki rowerowe to z punktu widzenia zarówno amatora, jak i kolarza, niezwykle istotne części. Zachęcamy do przeglądnięcia tych dostępnych w sklepie AgaSport, oferowane przez nas przerzutki tylne są przeznaczone do różnych napędów (głównie Shimano) i do różnej liczby biegów. Niektóre z nich są wyjątkowo lekkie, wykonane z aluminium, co korzystnie wpływa na ich wagę. Przemyślana konstrukcja pozwala natomiast na płynne przechodzenie do kolejnych biegów.

Przerzutki tylne – bez nich zmiana biegów na Twoim rowerze byłaby niemożliwa

Chcesz cieszyć się płynnością jazdy i łatwością dostosowywania oporu w zależności od terenu? Przerzutki na tył są niezbędnym elementem układu napędowego, który umożliwia precyzyjne przełączanie między biegami. Dzięki nim możesz efektywnie dostosować kadencję, oszczędzać energię podczas podjazdów czy zwiększać prędkość na płaskich odcinkach. Co ważne, dzięki nowoczesnym technologiom stosowanym w przerzutkach na tył zmiana biegów jest teraz szybsza, płynniejsza i bardziej niezawodna, co wpływa na komfort i wydajność jazdy.

W Aga Sport oferujemy najwyższej jakości przerzutki rowerowe tylne Shimano, które przeznaczone są do różnej liczby biegów. Część z nich jest wykonana z lekkiego aluminium, co zapewnia wytrzymałość przy jednoczesnym zmniejszeniu masy roweru. W naszej ofercie znajdziesz modele kompatybilne z 7-, 8-, 9-, 10- i 11-rzędowymi kasetami, dostosowane do różnych typów rowerów – zarówno górskich, szosowych, jak i trekkingowych. Dzięki precyzyjnej konstrukcji przerzutki na tył Shimano zapewniają doskonałą zmianę biegów, nawet w trudnych warunkach terenowych.

Przerzutki tył – z czego się składają?

Przerzutka tył Shimano składa się z dwóch elementów – korpusu i wózka (prowadnica, wodzik), który jest dostępny w wersji długiej, średniej lub krótkiej. Elementy te współpracują ze sobą, umożliwiając precyzyjne i płynne przełączanie biegów. Korpus przerzutki zawiera mechanizm, który kontroluje napięcie linki, a wózek, będący ruchomą częścią, odpowiedzialny jest za przesuwanie łańcucha między poszczególnymi zębami kasety.

Długość wózka ma duże znaczenie, ponieważ wpływa na zakres przełożeń, z jakim przerzutka będzie w stanie pracować. Wersja długa jest stosowana w rowerach z większym zakresem biegów, takich jak np.. rowery górskie, średnia – w rowerach szosowych i trekkingowych, natomiast krótka – w rowerach szosowych i wyścigowych, gdzie wymagane jest jak najmniejsze przesunięcie łańcucha. Cały mechanizm jest zaprojektowany w taki sposób, aby zmiana biegów odbywała się szybko, cicho i bezproblemowo, zapewniając wysoką precyzję w każdych warunkach.

Przerzutka Shimano tylna – rodzaje

W sprzedaży dostępne są przerzutki rowerowe tylne Shimano w dwóch wariantach: normal oraz low normal. W pierwszym przypadku otrzymujemy przerzutkę, w której łańcuch domyślnie znajduje się na najmniejszym zębatce kasety (tzw. „mały bieg”) po zwolnieniu napięcia linki. Oznacza to, że przerzutka przemieszcza się do większych zębatek przy zwiększeniu napięcia linki. Tego typu przerzutki są najbardziej powszechne i stosowane w rowerach szosowych, trekkingowych oraz wielu rowerach górskich.

W wariancie low normal, czyli przerzutce o „odwróconym” mechanizmie, łańcuch standardowo znajduje się na największej zębatce kasety (tzw. „duży bieg”). Przy zwolnieniu napięcia linki, przerzutka przesuwa się ku mniejszym zębatkom. Takie rozwiązanie jest często stosowane w rowerach górskich, gdzie przerzutki są narażone na ekstremalne warunki i potrzeba większej mocy do przenoszenia łańcucha między zębatkami, zwłaszcza podczas intensywnych podjazdów. Wybór pomiędzy tymi dwoma typami zależy od preferencji rowerzysty oraz charakterystyki jazdy.

Przerzutka tył Shimano – sposób montażu

Przerzutki tylne mogą być montowane na dwa główne sposoby: na hak lub bezpośrednio na ramie przy użyciu śruby. Zdecydowanie bardziej popularnym rozwiązaniem jest montaż na hak, który zapewnia większą elastyczność i wygodę. W takim przypadku przerzutkę montuje się na specjalnym hakowym uchwycie, który jest zamocowany na osi koła. Proces ten jest dość prosty i wymaga użycia klucza imbusowego do przykręcenia komponentu do haka. Hak przerzutki pełni rolę „zderzaka” i chroni ramę przed uszkodzeniem w razie upadku, dzięki czemu w przypadku uderzenia można łatwo wymienić uszkodzony hak, zamiast wymieniać całą przerzutkę.

Alternatywnym sposobem montażu jest przytwierdzenie przerzutki Shimano tylnej bezpośrednio do ramy, gdzie przerzutka jest mocowana na specjalną śrubę w obrębie haka umieszczonego na ramie. To rozwiązanie jest rzadziej spotykane w nowszych rowerach, ale wciąż stosowane w niektórych tańszych modelach. Montaż przerzutki bez haka może być nieco trudniejszy i mniej elastyczny, zwłaszcza w przypadku uszkodzenia śruby mocującej, co może wymagać bardziej skomplikowanej naprawy.

Polecane marki

ACCENTCATEYECONTINENTALDALBELLODARTMOORFINISH LINEKNOGKRYPTONITELANGELAZERLOOKMAXXISMERIDANORTHWAVEPOCPRORESTRAPROSSIGNOLROWERY GIANTROWERY LIVscootandrideSHIMANOSIDASSIS Science in SportSR SUNTOURTHERM-ICTREZADOVOLKLWOOM
Masz pytania?Skontaktuj się z nami

AGA-SPORT czeka aby dobrać dla Ciebie produkty z naszej oferty. Jesteśmy w kontakcie pon-pt od 11.00 do 19:00, sob od 10:00 do 15:00. Kliknij w poniższy przycisk, aby wybrać dogodny sposób komunikacji, napisz do nas lub zadzwoń.

Update cookies preferences

Filtry

Cena
oddo
Producent
zamknij