Jeśli często jeździsz na dwóch kółkach, doskonale wiesz, że warto być przygotowanym na różne usterki w rowerze. Jednym z najczęstszych problemów, z którymi borykają się cykliści są przebite dętki rowerowe. Czy jest wśród nas ktoś, kto ustrzegł się popularnego "kapcia"? Zgodnie z prawem Murphy'ego awaria zdarza się zazwyczaj w najmniej oczekiwanym momencie. Dlatego też dętka rowerowa jest jedną z tych części zamiennych, którą zawsze warto mieć na podorędziu.
W sklepie AgaSport.com.pl sprzedajmy markowe dętki rowerowe firmy Maxxis dla kół o średnicy 26”, 27,5” i 28” oraz różnych rozmiarach szerokości. Dysponujemy również dętkami dedykowanymi rowerom szosowym o sportowym przeznaczeniu. Produkty w tej kategorii dostępne są w dwóch typach zaworów - samochodowym Schrader i Presta. Łatwość montażu i pierwszorzędna jakość gumy, z której zostały wykonane dętki z pewnością zadowolą nawet najbardziej wytrawnych cyklistów.
Spraw sobie dętkę rowerową z prawdziwego zdarzenia i zyskaj bezcenną pewność w razie W na nawet najdalszych trasach.
Dętki rowerowe – niezbędny element bezpiecznej i komfortowej jazdy na dwóch kółkach
Nie ma roweru, który mógłby istnieć bez odpowiednich dętek, stanowiących nieodzowny element każdego układu jezdnego. To właśnie dętki do roweru zapewniają utrzymanie właściwego ciśnienia w oponach, co przekłada się na komfort, przyczepność i bezpieczeństwo podczas jazdy. Wybór właściwej dętki rowerowej zależy od rodzaju roweru, stylu jazdy oraz rozmiaru kół, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji warto poznać podstawowe kryteria doboru, aby cieszyć się bezproblemową i płynną jazdą.
W tej kategorii przygotowaliśmy szeroki wybór dętek rowerowych firmy Maxxis, przeznaczonych dla kół o średnicy 26’’, 27,5’’ oraz 28’’, które dostępne są w różnych wariantach szerokości. Z myślą o naszych klientach stworzyliśmy też specjalną ofertę dętek do rowerów szosowych o typowo sportowym przeznaczeniu. Nasze produkty dostępne są w dwóch typach zaworów – samochodowym Schrader oraz Presta. Kładziemy szczególnie duży nacisk na to ,by nasze produkty były łatwe w montażu i bardzo wytrzymały, służąc w idealnym stanie przez długi czas.
Dętki rowerowe – rodzaje
Dętki rowerowe różnią się między sobą pod względem materiału wykonania, rozmiaru oraz typu wentyla. Biorąc pod uwagę materiał, wyróżnić można:
- dętki butylowe – najpopularniejsze modele na rynku, wykonane z syntetycznego kauczuku, który jest trwały i odporny na przebicia. Zaletą butylu jest dobra szczelność, co pozwala utrzymać ciśnienie przez dłuższy czas;
- lateksowe dętki do roweru – lżejsze od butylowych, przez co zapewniają lepsze właściwości jezdne (mniejsze opory toczenia), ale szybciej tracą powietrze. Są częściej wybierane przez kolarzy szosowych’
- dętki poliuretanowe – coraz bardziej popularniejsze rozwiązanie wśród rowerzystów górskich i gravelowych, ze względu na bardzo niską wagę i dobrą odporność na przebicia.
Jeżeli chodzi o typ wentyla, to największym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się wentyle Schrader (tzw. samochodowe), które są grube i wykorzystywane głównie do rowerów miejskich i górskich. Wentyle Presta (francuskie) są najczęściej stosowane do rowerów szosowych i MTB., natomiast wentyle Dunlop to najstarszy wariant, stosowany głównie w rowerach miejskich i dziś raczej rzadko spotykany.
Dętka do roweru – dostępne rozmiary
Ważnym rozróżnieniem w przypadku dętek rowerowych jest też podział z uwagi na średnicę oraz szerokość dętki. Najczęściej spotykane są takie modele jak:
- dętki o średnicy 12, 14, 16 cali, stosowane głównie do rowerów dziecięcych;
- dętki ze średnicą 20 cali, popularne w rowerach BMX i niektórych rowerach składanych;
- dętki 24 cale, stosowane w rowerach młodzieżowych i górskich;
- dętka rowerowa 26 cali, która jest wykorzystywana głównie w rowerach górskich (MTB);
- dętka rowerowa 27,5 cali (650B), stosowana w nowoczesnych rowerach górskich i trekkingowych;
- dętka rowerowa 28 cali (700C), popularna w rowerach szosowych, trekkingowych oraz miejskich;
- dętka 29 cali, wykorzystywana w rowerach górskich typu 29er.
Szerokość dętki rowerowej jest z kolei podawana w przedziale, ponieważ dętki są elastyczne i mogą pasować do opon o różnych szerokościach. Dla przykładu, dętka 26 x 1.5–2.0 cala pasuje do opon o średnicy 26 cali (dętka rowerowa 26) i szerokości od 1,5 do 2,0 cala. Z kolei zapis 700 x 23–25 mm oznacza, że jest są to dętki do rowerów szosowych, pasujące do opon o średnicy 700 mm i szerokości od 23 do 25 mm.
Jak wybrać odpowiednią dętkę do roweru?
Aby wybrać odpowiednią dętkę, pierwszym krokiem jest określenie średnicy kół w rowerze. Dętka rowerowa 28 cali jest najczęściej używana w rowerach szosowych oraz trekkingowych, charakteryzując się węższymi oponami, co sprawia, że jest idealna do szybkiej jazdy po utwardzonych nawierzchniach. Z kolei dętka rowerowa 27,5 cali jest popularna w rowerach górskich, gdzie większa szerokość opon zapewnia lepszą przyczepność i stabilność na trudnym terenie.
Kolejnym ważnym aspektem jest szerokość dętki. Dętka do roweru może być dostępna w różnych szerokościach, na przykład od 23 mm do 32 mm, co pozwala na dostosowanie do specyfiki jazdy. Jeśli preferujemy szybką jazdę na asfalcie, warto wybrać węższe opony, natomiast jeśli chcemy zwiększyć komfort jazdy, warto rozważyć szersze opcje. Przykładowo, dętka rowerowa 27,5 cali również występuje w wielu szerokościach, zazwyczaj od 2,0 do 2,5 cala, co jest idealne do jazdy w terenie. Przy wyborze dętki warto także zwrócić uwagę na materiał, z którego jest wykonana. Dętki butylowe są najpopularniejsze ze względu na dobrą szczelność i odporność na uszkodzenia. Alternatywą są dętki lateksowe, które są lżejsze i lepiej utrzymują ciśnienie, jednak mogą być mniej trwałe. Nie można zapomnieć również o ciśnieniu, które dętka powinna utrzymywać. Warto sprawdzić w tym celu zalecenia producenta dotyczące ciśnienia, aby zapewnić optymalne warunki jazdy.